San Diego - USS Midway

6 augustus 2023 - San Diego, California, Verenigde Staten

Vanochtend naar de USS Midway gegaan, een vliegdekschip van het amerikaanse leger. +-1000 feet lang, 304,8 meter lang. Wat een mooi, groot, imposant, geweldig, intrigerend en beul van een schip. Niet normaal!!  Ff auto parkeren op een zaterdag bij de haven van San Diego. Grappigggg…uiteindelijk een plek gevonden. Laten we maar max 3 uur doen. Wij naar het imposante schip gelopen. Wat een gevaarte zeg. Wij naar binnen, hadden online al kaarten gekocht. Binnen een tourmedia kastje gehaald. Alles in het Engels maar dat ging prima. Onderweg kun je van alles scannen. Dan hoor je de geschiedenis van hetgeen waar je voor staat. We begonnen in de hangaar waar de vliegtuigen staan. In totaal kunnen er ongveer 100 apparaten mee. 25 in de hangaar voor reparatie en de andere 75 boven. De USS Midway werd in 1945 in gebruik genomen en voor het laatst gebruikt tijdens de Golfoorlog. daarna heeft ie een aantal jaar in Japan gelegen voor het geval dat….(komt omdat Japan dacht in ‘42 Amerika een toontje lager te laten zingen alleen ging die vlieger niet op).
Na de hangar zijn we bovendek gegaan waar o.a.  naast de F14 een Tomahawk ((Top Gun) en nog andere gevechtsvliegtuigen plus helikopters staan. Super om te zien! Daarna zijn we via het bovendek via een tour weer benedendek gegaan. Daar kwamen we hutten, kooien (slaap),  kombuizen en het kettingen van het anker tegen. Verder zijn we in de ruimtes geweest waar alles wordt bijgehouden en gecheckt zoals de radar systemen etc.
Ondertussen liep de parkeertijd gewoon door. Dus ik wilde die gaan verlengen, vergeet het maar. Max 3 uur is max 3 uur. Dus ik moest op zoek naar een nieuwe parkeerplek. Nogmaals 3 uur ingetoetst. Uiteindelijk gevonden en door de stempels op onze handen konden wij weer naar binnen. Dus verder gegaan met de tour. We zijn o.a. naar de werkplaats van de kapitein geweest. Waar alles gebeurd en de echte beslissingen worden genomen. Heb ff aan het roer gestaan van een echt vliegdekschip. Machtig mooi.
Om 5 uur ging alles dicht dus we hebben een kaartje gehaald en morgen mogen we terug ✌️.
We hebben dus van 11:17 tot sluitingstijd daar doorgebracht. Hadden wij niet gedacht maar omdat het zo groot was kwamen we tijd tekort. Hierna boodschappen gedaan en lekker gegeten bij Denny’s!! Nu FRIENDS en de allereerste Fast en Furious kijken en dan slapen. Welterusten.

1. Bep:
    6 augustus 2023
    Goedemorgen wat een belevenis ik snap dat jullie vandaag er weer naar toe gaan veel kijk plezier en wat laat je ons weer mee genieten djw✌️✌️🤓🤓😁😁❤️
  2. Dan&Ulf❤️:
    6 augustus 2023