SF - Yosemity Mariposa

24 juli 2023 - Mariposa, California, Verenigde Staten

Vandaag was een dag van ‘lang’ rijden naar Yosemity Miners Inn in Mariposa. Rond 291 miles. We gingen van 73 Fahrenheit, ongeveer 23 graden, naar 104 Fahrenheit +- 40 graden. Wat een overgang. Inmiddels beetje gewend maar niet normaal.. bijna 20 graden warmer.. het was vandaag de heetste dag van het jaar kregen we ingefluisterd van een serveerster. nadat we hadden ingecheckt hebben we onze spullen in de kamer gelegd en zijn we naar Mariposa Grove gereden, dat was 1 uur en 15 min rijden. Wat een weg, kronkel hier en daar en van laag naar hoog. Steeds hoger en hoger. Daar was het ong 10 graden koeler. Wat een bomen zeg die sequoia bomen. Ze groot en breed, mooi! Toen we dit alles hadden gezien zelfde weg terug. Kids hebben de weg een stuk gefilmd want het was af en toe net een achtbaan.

En wie had er weer ruzie bij het tankstation met de slang? Haha ja ik. Na meerdere pogingen naar binnen gelopen. En ik wil bijna zeggen het zit met een lippie en een touwtje maar er zit dus blijkbaar een sensor op de slang. Je moet hem goed in het tankgat duwen anders kun je niet tanken. Maar goed na ong 20 min bij het tankstation gestaan te hebben waarvan 5 min tanken zijn we naar de supermarkt gereden. Mensen zijn zo aardig hier. Niks is te vel enzo. 5 flessen ingeslagen van 3,78 liter. Dat is voor 1 dag haha plus nog wat kleine flesjes en blikjes. En brood met een pot jam. Voor onderweg. Bij het restaurant heerlijk gegeten en ik heb een lekkere koude rakker van de tap op, hmmmmmmmmm. De rest een goed koud pepsi colaatje in een glas van een halve liter hahahahaha. Met heel veel ijs en ook dat was super lekker. Nu op de kamer, douchen, badderen en het bed in want morgen weer vroeg op. Ontbijt is tussen 6 en 9. En we willen vroeg de Tioga pass op. Hij is pas sinds gister open en blijkbaar zijn nog niet alle wegen open en ook niet alle winkels. We gaan het zien, je moet het daar voornamelijk hebben van de views (uitzichten). We gaan het meemaken. Welterusten.

1. Dan&Ulf❤️:
    24 juli 2023
    Lekkerrr bezig hoorrrr!!!💋
  2. Bep:
    24 juli 2023
    Waw wat een belevenis en wat is het daar prachtig aan jullie koppie,s kan ik zien hoe jullie genieten en die boom geweldig,blijf genieten en uiteraard ook van het eten en het verhaal bij de benzine pomp🤣🤣🤣🤣❤️❤️
  3. Bep:
    25 juli 2023
    Wat een belevenis ik reis zonder dat jullie weten😂😂😂