Dag 7 - Kennedy Space Center

7 mei 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Verhaaltje Ryan: We zijn naar Kennedy Space Center geweest. Tristan heeft een nieuwe knuffel gekocht en die ziet er heel schattig uit. Ik heb een 3D puzzel gekocht van een Space Shuttle en een magneet van een Space Shuttle. We zaten in de controlekamer (ground control) van de Apollo 8. En toen hebben we de laatste 3 minuten meegemaakt van de lancering.

Verhaaltje Tristan: We zijn vandaag naar Kennedy Space Center geweest. We hebben er veel leuke dingen gedaan. We zijn met de bus gaan rijden, een toer van NASA waar we als toeristen alleen onder begeleiding mogen komen. Jammer genoeg was er gisteren een shuttle afgeschoten en die hebben we dus niet kunnen zien, dat was wel jammer. We hebben een film in het IMAX theater gezien in 3D! Was wel een leuke film. We zijn met een astronaut op de foto geweest. Dat was wel leuk. En ik heb een leuk, klein, schattig knuffeltje gekocht. Een aapje in een ruimtepak van NASA. Op de terug weg hebben we een krokodil langs de weg gezien. Hij liep ook naar de weg toe. Gekke krokodil straks wordt ie overreden. Groetjes Tristan.

Vanochtend de auto opgehaald. Een Mazda CR5. Mooi ding. We zijn gelijk gaan ontbijten MET de auto. Daarna naar het hotel om de spullen te pakken en op naar Kennedy Space Center. Het is zeer relaxed rijden hier in the States. En wat een groen langs de weg dat doen ze goed. Na ongeveer een uur rijden zijn we aangekomen bij Kennedy Space Center. Als eerste werd ons aangeraden om de toer met de bus te gaan doen. Ga je over het terrein waar je normaal gesproken niet mag komen. Platform 39A daar zijn de meeste Shuttles vandaan vertrokken. Indrukwekkend!! Platform 39B zijn ze aan het 'Improven' zoals ze dat hier zeggen. Wij zeggen upgraden om straks de SLS (de nieuwe raket/Shuttle/de toekomst) van dit 'nieuwe' platform te laten vertrekken. The best of the best van de afgelopen jaar zit in deze nieuwe raket de SLS, alles van de afgelopen 50 jaar. De film die werd getoond in IMAX was zeer indrukwekkend te noemen. Wat een intense film, dat kunnen ze goed hier in Amerika. Je laten voelen wat ook zij voelden destijds als zo'n grote operatie in de ruimte lukt. De laatste keer dat ze naar The Hubble, ruimtestation, zijn geweest was in 1991. Er dienden een aantal switchen en lenzen vervangen te worden. Deze gebeurtenis is echt gefilmd in 3D en wij konden meegenieten van hoe het eraan toe ging. Ze hebben bijvoorbeeld een paar uur gedaan om 1 moer los te krijgen. Die klote moer zat zo vast dat ze bijna de hele missie moesten afbreken. Maar eind goed al goed. Als iets na uren (1 reparatie of vervanging duurde 8 uur, dit was dan ook wel extreem lang) buiten in de ruimte gelukt was deelden wij mee in hun vreugd. Dat voelde heel goed kan ik je vertellen. Daarnaast hebben we ook nog in the Ground Control room gezeten waar we de laatste 3 minuten mee hebben gemaakt van vlak voor de lancering van de Apollo 8, wat een happening.  NASA is een hele ervaring. Een must to go to.... De dag eindigt weer terug in onze 'eigen' straat bij restaurant UNO. We hebben hier heerlijk gegeten.

Welterusten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bep:
    8 mei 2015
    Ik wilde net afsluiten toen kreeg ik reis verslag 7 binnen,waauw wat een spanning en een hele zit voor de film, maar jullie genieten,en weer lekker gegeten bij UNO,weer een fijnedag gewenst xxxx