Dag 6 - Universal Studios

6 mei 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Verhaaltje van Ryan: Ik vond de Minions, Harry Potter, Woody Woodpecker en de Transformers leuk. Was een leuke dag.

Verhaal(tje) van Tristan: Toen we aankwamen zijn we eerst naar Harry Potter geweest. Die attractie heet Harry Potter and the Escape from Gringotts. Ik vind hem wel leuk, 3D rollercoaster. In het begin dacht ik van: Huh......maar het was wel leuk. Je had een 3D bril op maar dat merkte ik niet. Daarna zijn we naar The Simpsons Ride gegaan. Die was leuk (mijn vader vond hem niet erg leuk) ik vond het fantastisch het was heel geinig. Men In Black (MIB). Hij was leuk ik had 25.600 punten. Transformers the ride was leuk. En de Woody Woodpecker was leuk kort (er stond gelukkig geen rij) eerst met zijn vieren daarna alleen Ryan en ik. En Shrek 4d was leuk. En de minions was ook heel leuk. (Het waren allebei simulators). En we zijn naar E.T.Adventure geweest daar zat je op een fiets (je fietste natuurlijk niet zelf een soort Droomvlucht zoals in de Efteling) en ging je E.T. naar zijn thuis wereld brengen. En daarna hebben papa, Ryan en ik een toverstok gekocht (je ziet op de foto wel wie welke stok heeft gekocht) jammer genoeg wou mams er geen een. Het was gigagantische dag zoals je leest. Nu slapen trusten.

Vandaag stond Universal Studios Florida op het programma. We zijn als eerste naar Harry Potter geweest. Die moesten we als eerste doen natuurlijk. Is ook pas dit jaar open gegaan dus........... We waren erg benieuwd naar de attractie. Nou we hebbben genoten. Een 3D rollercoaster. Een gedeelte van Diagon Alley (de Weg is Weg) is nagebouwd. Wat winkeltjes uit de film waaronder die van Fred en George, de Fopwinkel en Ollivander, precies..... die van de toverstokken. Heel erg grappig. Verder zijn er nog een aantal 3D attracties waaronder The Simpsons, niet leuk dat ging allemaal veel te snel en te 'geweldadig', Transformers the Ride (in 1 woord GEWELDIG), Despicable Me Minion Mayhem (ook errug leuk) en Men in Black (ook top). Daarnaast zijn we naar Shrek 4D geweest en ja hoor daar wordt je onder andere nat gespoten, de vloer zit los en gaat heen en weer. Alles leuk....we gaan nog een keer terug deze vakantie. Dit was me het dagje wel weer. Eerst uitgeslapen en rustig ontbeten. Dat hadden we allemaal wel nodig. Morgen vroeg op om de huurauto te halen en dan vliegen we naar de maan. Oh nee ik bedoel natuurlijk dan gaan we naar Cape Canaveral om de échte space shuttles te bekijken.

Trusten

Ps: reacties komen aan hoor! Leuk om jullie reacties te lezen.

Pps: we hebben ook nog toverstokken gekocht. De real deal hahaha

1. Vincent Neveu:
    7 mei 2015
    Dag familie Walther,

Wat een ontzettend leuke reisblog! Ik ben ook net (twee wken terug) ook een week naar Orlando geweest om daar mijn onderzoek uit te voeren gericht op de Wizarding World of Harry Potter in Universal. Ik heb echt een super week gehad in Orlando (International Drive). En wat een super weertje! Hoop dat jullie dat ook hebben.

Met dit berichtje zou ik jou eigenlijk willen vragen mij te helpen met dit onderzoek, als je dat natuurlijk leuk lijkt.
    Laat ik mijzelf eerst even kort voorstellen. Ik ben Vincent Neveu, 26 jaar oud en studeer op dit moment de Master Leisure Studies aan NHTV Breda. Vanaf januari ben ik druk bezig geweest met het voorbereiden en ontwikkelen van mijn Master thesis. Het doel van deze scriptie is om door middel van interviews erachter te komen wat de toeristische ervaring is van bezoekers van de Wizarding World of Harry Potter. Deze case heb ik gekozen met als reden dat het verhaal van Harry Potter kan worden gezien als het meest bekende verhaal ter wereld (en sinds Universal dit verhaal gebruikt in hun thema parken zijn de bezoekersaantallen enorm gestegen en is het een geduchte concurrent geworden van Disney).

Ik ben op zoek naar mensen waarbij ik een interview kan afnemenen. Deze interviews wil ik gaan houden met ‘toeristen’ die tijdens hun reis in Orlando naar de Wizarding World of Harry Potter zijn gegaan. Mijn concrete vraag is dan ook eigenlijk of jij (en wellicht andere familieleden) bereid zijn om dit interview met mij te doen (wanneer je/jullie terug zijn in Nederland natuurlijk).
    Het interview zal een half uurtje tot uurtje duren en het is mogelijk om dit overal in Nederland te doen (waar men maar wilt), aangezien ik een auto heb en full-time met dit onderzoek bezig ben.

Ik denk dat jullie nog in America zitten, dus wens ik jullie nog een hele fijne vakantie toe.

Met vriendelijke groet,

Vincent Neveu